Zavádění formativní výuky není zcela snadná záležitost. Vyžaduje to především změnu rutiny ve výuce. Ano, stojí to čas, není ho mnoho, ale je třeba. Je mi jasné, že i pověstných pět minutek z hodiny, může ve výsledku znamenat velké zdržení a nestihneme probrat všechno. Vždyť ty děti vidíme jen jednou týdně! V prvním roce, kdy jsem testovala formativní přístup u sebe ve třídě pro mě byl nejtěžší právě ten time management. Myslet pokaždé na hodnocení domácí přípravy, jednotlivých částí re...
ZUŠBlog, Strana 2
Formativní hodnocení
Co je to formativní hodnocení? Jedna z definic zní: Formativní hodnocení představuje komplexní přístup k pedagogické práci, kterou vyučující neustále podrobuje reflexi. Průběžně vyhodnocuje, co jako učitel udělal, jak na to žáci reagovali, jestli má relevantní důkazy o tom, co se žáci naučili a jakým způsobem jim může v učení pomoci.* Už z této definice je patrné, že s klasickým hodnocením, na které jsme všichni zvyklí ještě z vlastních studií, má pramálo společného. Jde vlastn...